Inspectoratul Școlar Județean Bacău a centralizat, la sfârșitul săptămânii trecute, rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național.
În județul Bacău, au fost 142 centre de examen, în acele unități de învățământ care au în structură și clase de gimnaziu, unde au asigurat scanarea și încărcarea lucrărilor pe platforma informatică dedicată 391 de profesori asistenți.
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de această platformă, notele obținute de elevii de clasa a VIII-a din unitățile de învățământ, de la nivelul județului, pe probe, sunt:
- la Limba și literatura română – note mai mari sau egale cu 5 (cinci): 3.771, adică un procent de 71,76% din numărul elevilor prezenți (73,98% la nivel național);
- la Matematică: note mai mari sau egale cu 5 (cinci): 1.979, adică un procent de 37,08% din numărul elevilor prezenți (42,37% la nivel național);
- Limba și literatura maternă (maghiară) – note mai mari sau egale cu 5 (cinci): 14, adică un procent de 73,68% din numărul elevilor prezenți (82,93% la nivel național).
În total, au fost înscriși la acest examen 5.627 de elevi din județul Bacău. Dintre aceștia, 345 au absentat, un elev a fost eliminat la proba scrisă de la Limba și literatura română, fiind prezenți, la toate probele, 5.222 de elevi (5.255 la Limba și literatura română, 5.248 la Matematică și 19 la Limba și literatura maternă). S-au înregistrat și 2 note de 10 (zece) la Matematică, iar note între 9 și 9,99 au primit 341 de elevi la Limba și literatura română și 101 la Matematică.
Procentul total al notelor mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 55,69%.
Reamintim faptul că, pentru prima dată de când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, acum totul s-a organizat digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Notele nu se contestă, ci vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise, profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.